HTML

Friss topikok

  • chilloutblog: jaj! én mindenképp kíváncsi vagyok a folytatásra (2014.08.28. 21:53) Vége
  • dormany: @chilloutblog: már van 2 rész a 2. évadból, úgy látom. A menő ügyvédeket nem vágom egyelőre, de ho... (2014.07.21. 23:01) Masters of sex
  • dormany: @chilloutblog: na jó, elárulom. (2014.07.20. 20:51) Megint wakeboard, ne olvasd el!
  • dormany: @Thia*: jaj de jó köszi!!! (2014.05.21. 18:36) Blog
  • abc: egyik török ismerősöm szerint mindegyik férfi biszex ezért andalognak... (2014.05.02. 20:07) Törökbe 2. avagy rosszkor rossz helyen

Címkék

90210 (5) agyatlan (2) álom (4) bk (3) blog (3) breki (4) busong (1) candy (1) Címkék (4) dallas (1) ego (3) én (1) endre (2) ezvan (3) film (2) gay (1) hetkoznapi (2) jégkorszak (1) kedvencszó (3) keprejtveny (16) koszt (1) L (3) lakás (24) lesbian (1) london (4) melo (65) melrose (5) mozi (3) nagymama (1) olvasom (17) Park (4) prága (4) rém (1) rockband (2) South (4) squash (1) szerintem (4) színház (1) szülfel (1) szülinap (1) tévé (19) Tilla (21) Tódi (9) unalmas (3) vakbél (2) wakeboard (1) word (2) Címkefelhő

2012.03.19. 21:19 dormany

Berlin

Berlin - szerintem - 3 parára épül:

1. Holokauszt-para

2. Fal-para

3. Modernség-para.

1. Holokauszt-para: ennek fő megtestesítője a Holokauszt-emlékmű, ami sír-szerű betontömbökből áll egy hatalmas téren, ami alatt kiállítás van. Először nem tudtam eldönteni, tetszik-e ez a műalkotás, de aztán úgy döntöttem, igen. Egyszerű és nyomasztó, közben grandiózus, végülis milyen legyen, ha nem ilyen? A kiállításon persze elsírtam magam. Érdekes összehasonlítani a World Trade Center "kiállítással", ami szintén elhunytak emlékére épül, de annyira gusztustalan módon, hogy az ember még elszomorodni sem tud rendesen (bár a "911 hős kutyái" című könyv láttán majdnem sírtam). Berlinben nem ez van, bár nyilván más a megközelítés, itt önostoroznak, Amerikában hazafiaskodnak. Ezen kívül csomó más, kisebb holokauszt-emlékműbe lehet botlani.

2. Fal-para: itt egészen a faldarabkás hűtőmágnesig el lehet jutni, de persze ez is lenyűgöző. Hogy így kettévágtak egy várost. A legjobb a west-side gallery, ami a fal egy meghagyott szakasza (kb. 1 km), és kurva jó festmények vannak rajta.

3. Modernség-para: váratlanul nagyon designos, modern épületek bukkannak fel a lepukkantak között, meg design üzletek és pop-up üzletek, és mindenhol rengeteg a meleg pár, fiúk-lányok vegyesen, illetve pont hogy nem vegyesen, a hotelünktől pár méterre volt egy női utazási iroda (!) és egy leszbi bár. Az utóbbiban salsa est volt épp, de senki ne képzeljen el semmi szépet, itt is jellemző a leszbikus=férfias egyenlet, ezt egyszer valaki magyarázza meg nekem. Ami viszont csodálatos volt, az a teljes, őszinte, józan felszabadultság, ami itthon csak akkor van, ha mindenki atom bebaszik living roomban.

2 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://ballagamedve.blog.hu/api/trackback/id/tr105442814

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

netgyerek 2012.03.20. 22:07:13

ugyan más megközelítésből, de én is mindig PONTOSAN az utolsó mondatodnál kötök ki, ha (nem csak) ott járok. Én azt szoktam hozzáfűzni, hogy már nincs meg az az antipatikus ország, ami a magyar fejekben él, ami a német nyelvez kötődik, mert annyira faszán multikulti és elfogadő lett az egész ország. Nekem ez a nyugat.

10290 2012.03.21. 21:20:34

Igen, egész más a szemlélet. Gondolom, ezt egyrészt felülről is nyomták, másrészt jólétben könnyebb liberálisnak lenni. Mi sosem fogunk ide eljutni.
süti beállítások módosítása